BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, May 4, 2010

'baca london : menang london'

salam semua.harini kan.for the 1st time zty nak masuk contest dalam blog nih.even da lama start berblogger.haha.*tapi takreti sangat berblogger..just simple blogger..ngee~
contest ni nama "baca london:menang london",,nama pon london kan..so hadiah der dari london r.heee.syok kan.*kalau dapat la*
contest ni diilhamkan oleh bro long haffiz..bro ni study kat london.blog bro ni nama CORETAN PERANTAU.carik la kat link blog list zty.hehhe.
blog der sangat best.sebab even study kat london.entry2 der semua full malay.tak singkat2 pulak tu*tak macam zty kot*hehe.so..tabikk sping la.tak caya.g la melawat..


em..zty buleh tau contest ni pon.sebab melawat blog bro la.zty suka baca blog orang.same like blogwalking r.hehhe.so..nampak link blog2 yang best.just clik.n jumpak la blog bro hafiz nih.baca punya baca..jumpak contest ni..tapi kan.actually tarikh tutup contest ni harini..n ada lagi 1 jam 10 minit ja sebelum tamat.hehe.harap harap diterima gak la.tak menang pon takper.happy jer jadik salah sorang peserta.hehhe.

entry zty suka:
http://coretanperantau.blogspot.com/2010/05/part-dua-isu-untuk-ready-balik-malaysia.html
*ala..camna na buat bagi buleh link terus huh?hehhe.*tak reti la..
takper la..meh nak copy semua..huwahaha.*padahnyer kalau tak reti en*

6. Isu Agama dan Berkaitan Dengannya : Sekiranya korang pergi sembahyang di mana-mana masjid di London ataupun United Kingdom, korang memang akan terkejut sebab memang penuh dengan umat Islam. Walaupun ada banyak masjid tapi memang penuh dengan jemaah. Kalau waktu subuh tu pun, memang ramai yang turun untuk sembahyang berjemaah. Ini yang membuatkan aku semangat untuk ke masjid. Di Malaysia, masjid banyak tetapi orangnya dalam 3-4 shaf jer selalunya. Kalau time Subuh tu, mahunya ada tok imam dan tok bilal jer dua orang. Tak semangatlah kalau camnie gak!! T__T

7. Isu PATI (Fokus Bangla) : Memang di London ada ramai pendatang asing jugak tetapi kebanyakan daripada diorang adalah daripada kelas pertengahan ataupun atasan. Pastu, diorang tak kacau urusan orang lain. Tetapi kalau di Malaysia, kebanyakan pekerja tanpa izin nie dari kelas bawahan dan selalu jer aku nampak diorang kacau anak-anak dara masa di Kuala Lumpur. Ingat Kuala Lumpur tu Yongon ataupun Dhaka ker?! Risau jugak balik nanti. Keselamatan diri kena diingati setiap masa. Kawan aku ada cakap : "Balik Malaysia nanti, paling aku tak tahan adalah bau Bangla. Kalau naik bas ataupun duduk dalam tren tepi diorang, mesti ada bau semacam sahaja~~"

8. Isu Bil Telefon : Kalau di London, hampir setiap orang buat ataupun menggunakan kontrak phone. Aku pun macam tu jugak. Kontrak phone aku adalah dalam GBP 30.00 sebulan dan aku dapat unlimited text ke semua link telefon di UK dan 300 minutes call dan juga unlimited internet. Maknanya aku bayar GBP 30.00 dan tak perlu risau apa-apa lagi. Tapi kalau di Malaysia nanti, besar kemungkinan aku akan guna prepaid Celcom Upax aku yang aku pakai sebelum aku fly dulu. Selamatlah ada nombor Upax, murah sedikit kos perbelanjaan. Tetapi aku memang kuat bermain SMS, jadi memang kuatlah kena topup nanti. RM 10 seminggu memang tak cukup selalunya. Kena sediakan duit nie untuk topup~!! Oh ya, sesiapa ada cadangan perkhidmatan yang lagi murah, sila update aku yerk menerusi komen entri!!

9. Isu Serangga dan Buah : Kalau korang semua nak tahu, di London aku tak pernah jumpa serangga. Contohnya nyamuk. Aku tak pernah jumpa nyamuk sepanjang hampir setahun aku duduk di London. Kalau tidur, memang tak pernah diganggu nyamuk. Tetapi kalau di Malaysia, nyamuk tu memang teman kamcing ketika nak tidur kan?! Kalau tiada ubat nyamuk, pakai kelambu pulak kan?! Tu yang memang best kalau tidur di Malaysia. Terutama kalau di kampung-kampung. Selain itu, di London aku tak pernah jumpa buah durian. Orang British cakap durian nie a disgusting fruit. Aku pulak, kalau jumpa durian, mahunya 3-4 bijik jugak aku sekali makan. Wahaha!! Bestnya durian!! *_*

hehhe.actually yang zty copy ni.sebahagian jer dari entry tu..semua2 g la melawat link tu terus..copy paste jer..hehe.

komen zty:
best kan sal post ni.zty suka sangat.sebab kita buleh tau camna keadaan kat negara orang..yang pasai isu agama tu..wuu.sangat sedih kan..kat negara yang not 100% islam pon camtu..padahal..malaysia negara islam pon masjid tak dikunjung ramai.sedih ja kan.huhu..
pastu entry ni jugak kasik info kat zty pasai keadaan kat london..hee.tak penah tau pon yang london takder nyamuk..fuiyyoo.bestnya..even sedang menaip ni pon..nyamok dok mai mengorat.hahaha.hebatla london!
dan pasai bil telepon tu pon..kan best kalau malaysia pon camtu..huhu.kerat jari la nak tggu saat tu kot.hehhe.
isu bangla tu.betui kan..tak best langsong bila negara sendirik jadik cam negara orang lain..dipenuhi warga asing..pastu boikot kawasan tu..pastu sesuka hati wat criminal kat negara kita.*telebih sudah la*hehhe.

sekian..zty melaporkan...ngee~

Referral Contest : Long Haffiz

0 comments: